VAN IDEE TOT OPENING... EN DAARNA VERDER

 

Voor u ligt het stappenplan zoals dat door sedi bedrijfsadviezen ontwikkeld is om u te begeleiden naar een succesvolle start van uw eigen onderneming.

Het stappenplan vormt de basis om goed doordacht uw idee om te zetten in concrete plannen.

Hoe beter de voorbereidingen zijn, hoe minder onverwachte problemen er in een later stadium kunnen opduiken.

Problemen waar u dan vaak te weinig tijd voor hebt of die moeilijk oplosbaar zijn, terwijl ze met een goede voorbereiding vaak voorkomen hadden kunnen worden.

Doordat wij een grote ervaring hebben met het opstarten en continueren van een bedrijf, weten we ook waar de meeste problemen liggen en welke problemen er in de toekomst mogelijk kunnen ontstaan.

Iedereen die met een eigen bedrijf wil beginnen, of dit nu een winkel, administratiekantoor, groothandel of ambachtelijk bedrijf is,  heeft er belang bij zijn idee goed uitgewerkt tot een succes te maken.

 

Idee

 

Uw idee is de basis van waaruit we gaan werken, we kijken of uw idee realiseerbaar is.

Veel ideeën blijken realiseerbaar, als de juiste stappen maar ondernomen worden.

Dan moet ook nog vastgesteld worden of  er een markt is voor uw idee.

Als er geen markt voor is, is het niet raadzaam te starten.         

 

Uitwerking

 

Wanneer het idee uitvoerbaar is en er een markt voor is, maken we eerst een grove financiële opzet.

Het doel is immers een continuïteit in uw bedrijf te waarborgen en ervoor te zorgen dat u er nu en zeker in de toekomst een inkomen uit kunt verwerven.

Indien blijkt dat de eerste opzet positieve resultaten geeft, gaan we verder.

 

Marktonderzoek          

 

Om een bevestiging te krijgen van de eerste opzet zal er mogelijk een marktonderzoek gedaan moeten worden.

Hoe beter alles in de beginfase onderzocht wordt, hoe groter de kansen op succes.

 

Vestigingsplaats          

 

Naast het marktonderzoek zal ook de vestigingsplaats onderzocht moeten worden: hoe zit het met de concurrentie? wat is de kwaliteit van de concurrentie? wat is de doelgroep die u wilt bewerken? en ga zo maar door.

Voldoet het pand dat u op het oog heeft aan de eisen?

En als er nog geen pand is dan kunnen wij u helpen bij het zoeken daarnaar en eventueel de onderhandelingen begeleiden of voeren.

 

Ondernemingsplan      

 

Nadat het markt- en vestigingsplaatsonderzoek gedaan is en de resultaten hieruit bevestigen dat er goede toekomstmogelijkheden in zitten, is het tijd het ondernemingsplan te gaan schrijven.

Het ondernemingsplan wordt de basis voor alle verdere acties. 

Dit ondernemingsplan wordt samen met u opgesteld.

 

Financiering                   

 

In het ondernemingsplan is uiteraard ook een financieringsplan opgenomen.

Dit is van het grootste belang, omdat de financieringsinstellingen wel graag willen financieren maar dit alleen doen als er goede toekomstmogelijkheden zijn.

Ook zij lopen liever geen onnodig risico.

Ook bij het aanvragen van de financiering bij banken en andere financieringsinstellingen  kunnen wij  u behulpzaam zijn.

 

Second opinion           

 

Als u in onderhandeling bent met bijvoorbeeld een franchise-organisatie of inkoopcombinatie kunnen wij voor u een “second opinion” verzorgen.

Dit geeft u al of niet een bevestiging van de aan u gepresenteerde gegevens.

 

Budgetbewaking         

 

Een financiering is altijd optimaal, dat wil zeggen dat er zo min mogelijk met vreemd geld gefinancierd zal worden.

Immers hoe minder geld u leent, hoe lager de rentelasten en aflossingsverplichtingen op de exploitatie gaan drukken.

Daarom is het van belang een goede budgetbewaking toe te passen. 

Steeds zal er overleg moeten zijn hoe het geld uitgegeven gaat worden.

Dit is een taak voor ons.

Niet om u te beknotten, maar om binnen de financieringscapaciteit alles te realiseren.

 

Subsidies                       

 

Een deel van de financiering is mogelijk te halen uit subsidies.

Welke subsidies voor u van toepassing zijn, kunnen we dan voor u onderzoeken.

 

Communicatie               

 

Als bedrijf communiceert u op diverse manieren.

Communicatie is iedere vorm waarmee u als bedrijf naar buiten treedt. 

Daarom is het van belang het beeldmerk zodanig te ontwikkelen dat het voor alle vormen van communicatie bruikbaar is.

Het moet gebruikt kunnen worden op uw briefpapier, visitekaartjes, lichtbakken en advertenties.

De kracht van een goed beeldmerk is de herkenbaarheid en bruikbaarheid. 

Om een goed beeldmerk en communicatieplan te ontwikkelen kunnen we specialisten op dit gebied inschakelen.

Naast de externe communicatie naar klanten, leveranciers en anderen is er ook nog de interne communicatie. 

Hoe instrueert u uw personeel, hoe legt u uw doelstellingen uit, hoe legt u de procedures vast (handboek)?

Hoe overlegt u met uw personeel? Tenslotte bepalen zij mede het gezicht van uw bedrijf.

                       

Personeelszaken         

 

Goed personeel is van levensbelang voor uw bedrijf. 

Daarom is het van het grootste belang daar voldoende aandacht aan te besteden.

Maar het is ook een van de moeilijkste taken voor u als ondernemer. Ook hierbij kan sedi bedrijfsadviezen u ondersteunen.

Wij kunnen u adviseren op het gebied van het: 

     * aannamebeleid

     * aannameprocedures

     * arbeidsovereenkomsten

     * arbo verplichtingen

                                   

 

 

Administratie                 

 

Om een goed inzicht te hebben in de ontwikkeling van uw bedrijf is een goede administratie onontbeerlijk. 

Naast het opzetten van de boekhouding is het ook mogelijk dat u de administratie door ons laat verzorgen.

Dit kan de totale administratie zijn, maar ook onderdelen hiervan zijn mogelijk, zoals  Btw-aangifte, tussentijdse rapportages en het opstellen van de jaarstukken.

Ook ondersteunen wij u bij inspecties door de belastingdienst.

                       

Fiscale opzet                  

 

Voor welke fiscale opzet u kiest zal vooral afhangen van de omvang van uw bedrijf.

In de aanvang is dit meestal de eenmanszaak of de V.O.F., terwijl op een later tijdstip het beter kan zijn om er een BV van te maken.

Met dit gegeven als achtergrond is het van belang tijdig deze overwegingen mee te nemen in de fiscale opzet van uw bedrijf.

Welke maatregelen er reeds nu genomen moeten worden om deze toekomstige ontwikkelingen in te passen, kunnen we bespreken met onze fiscale specialist.

                                              

Inrichting                        

 

Het exterieur en de inrichting zijn het visitekaartje van uw bedrijf.

Hier ontvangt u uw klanten en u weet dat de eerste indruk vaak bepalend kan zijn.

Veel kunt u zelf doen, maar daarnaast kan ook gebruik gemaakt moeten worden van specialisten op het gebied van de inrichting en routing van uw winkel, kantoor of bedrijf.

               

Assortiment                   

 

De samenstelling van het assortiment van een winkel is afhankelijk van de doelgroep die u wilt bereiken.

U als specialist op dit gebied zal hierin de keuze bepalen.

Vaak is echter het bepalen van de juiste verhoudingen tussen de opbouw van de samenstelling een probleem.

Ook bij de onderhandelingen over bijvoorbeeld de condities van de leveranciers kunnen wij u adviseren en begeleiden.

                                   

Opening                          

 

Na al deze voorbereidende werkzaamheden is dan het grote ogenblik daar.

Uw deuren gaan open.

Natuurlijk  kunt u dit stilzwijgend doen, maar het is juist een van die gelegenheden waarbij u naar buiten kunt treden en uw bedrijf presenteren naar uw toekomstige klanten.

Dan is het van belang de juiste mensen uit te nodigen en te bepalen hoe u zich als bedrijf presenteert en welke openingsactiviteiten u gaat doen.

 

Reclamecampagne       

 

Een gedegen reclamecampagne kost geld, daarom moet ervoor gezorgd worden dat deze ook de resultaten geeft die u ermee beoogt. Daarnaast zal een reclamecampagne de naamsbekendheid een eerste oppepper moeten geven.

Vaak wordt gedacht, dat doe ik zelf wel even.

Maar een gedegen reclamecampagne is werk voor specialisten. Het gaat niet alleen om de eerste dagen van uw bestaan, maar het moet een continu proces worden, dat steeds een herkenbaar beeld geeft.

 

.... en daarna verder

 

Juist de eerste jaren na de opening zijn de belangrijkste jaren, dan moet u immers bewijzen wat u waard bent.

In deze periode raakt u echter vaak overbelast door allerlei opkomende vragen waarop u nog geen antwoord weet.

Dan is het voor u van belang dat u een klankbord heeft waar u terecht kunt voor ondersteuning en adviezen over alle onderdelen van de bedrijfsvoering.

Of het nu gaat over:                    

  * organisatorische aspecten

  * commerciële aangelegenheden

  * personeelszaken

  * reclame-activiteiten

  * boekhoudkundige vraagstukken

  * administratieve ondersteuning                                    

  * assortimentsopbouw

  * begeleiding management informatie

  * interieur- en routingadviezen

  * aanpassingen aan marktontwikkelingen

 

altijd kunt u aanspraak maken op de expertise van  sedi bedrijfsadviezen.  

Door van onze dienstverlening gebruik te maken heeft u de voordelen van bijvoorbeeld een franchise-organisatie of vrijwillig filiaalbedrijf zonder de verplichtingen die daar tegenover staan.

Maar ook als u bij een organisatie aangesloten bent, kan het zeer nuttig zijn om gebruik te maken van een onafhankelijke deskundige. En dat tegen een zeer aantrekkelijk tarief.                                         

Doordat wij maandelijks een bezoek aan uw bedrijf brengen, maken wij het voor u gemakkelijk om uw vraagstukken met ons te bespreken.

Tevens doorlopen we dan samen met u uw bedrijf om te bekijken, hoe zich de omzetten ontwikkelen, wat de kosten en rentabiliteit zijn? Wat moet er gedaan worden om de doelstellingen te bereiken?

Hoe komt uw bedrijf over bij uw klanten?

Dit alles wordt verwerkt in een plan van aanpak dat regelmatig met u besproken wordt.

Met dit stappenplan geven wij u een compleet overzicht van de werkzaamheden die bij een goede voorbereiding en continuering van uw bedrijf mogelijk zijn.

Uiteraard kunt u ook onderdelen hiervan door ons laten behandelen.

                      

TARIEVENOVERZICHT

 

VAN IDEE TOT OPENING...

 

In de periode “van idee tot opening” wordt een tarief berekend van € 55,= per uur.

Indien gebruik gemaakt moet worden van specialisten op het gebied van fiscaliteit, accountancy of personeelszaken wordt een tarief berekend van € 75,= per uur.  Het inschakelen van een specialist wordt altijd in overleg met u genomen.

Maandelijks ontvangt u een nota van de verrichte werkzaamheden, hierop is een betalingstermijn van 14 dagen van toepassing.

Als er gebruik gemaakt wordt van een reclamebureau en/of een interieurbouwer  dan worden deze kosten door hen rechtstreeks aan u berekend.

 

... EN DAARNA VERDER

 

Voor de constante begeleiding vanaf de opening bedraagt het tarief € 1.250,= voor de eerste periode van 6 maanden. Vervolgens € 750,= per 6 maanden.

Hiervoor worden de volgende werkzaamheden verricht:

                                   In de eerste maand wordt u wekelijks bezocht

                                   In de tweede maand wordt u iedere 14 dagen bezocht

                                   En vanaf maand drie wordt u éénmaal per maand bezocht.

 

Vooraf aan de maandelijkse bezoeken ontvangen wij van u de relevante maandgegevens zodat deze verwerkt kunnen worden in de maandrapportage.

Indien in deze periode gebruik gemaakt moet worden van een specialist wordt een tarief van € 75,= in rekening gebracht. Het inschakelen van een specialist wordt altijd in overleg met u genomen.

Over de maandelijkse begeleiding ontvangt u iedere maand een nota, hierop is een betalingstermijn van 14 dagen van toepassing.

Indien u voor het opzetten van een administratiesysteem gebruik wilt maken van onze administratieve dienst bedraagt het tarief € 45,= per uur.

Voor het volledig verzorgen van uw boekhouding bedraagt het tarief € 45,= per uur.

Voor het verzorgen van uw boekhouding voor een eenmanszaak / V.O.F. kunt u als indicatie voor een jaar, een bedrag van ± € 2.000,= aanhouden.

Voor een B.V. kunt u als indicatie een bedrag van ± € 3000,= aanhouden.

Hierin is opgenomen de Btw aangifte en de loonadministratie.

Voor de aangifte I.B., V.P.B. en het opstellen van de jaarstukken wordt een tarief berekend van € 55,= per uur.

De kilometervergoeding die aan u wordt berekend bedraagt € 0,60 per kilometer inclusief reistijd.